X
تبلیغات
تجزیه و تحلیل تکنیکال بورس اوراق بهادار - سهام کشتیرانی
سهام کشتیرانی در جزر و مد شاخص BDI
کشتیرانی جمهوری اسلامی به لحاظ اینکه از سالهای گذشته بسیاری از شرایط خود را با شرایط بین المللی تطبیق داده است ،بطوریکه حتی سوخت خود را با قیمت آزاد تهیه می نماید از نوسانات اقتصاد بین المللی بسیار تأثیر می پذیرد و اگر به یاد داشته باشید پس از عرضه ی سهام این شرکت در بورس و همزمان با رونق بین المللی این سهم به یکباره از قیمت 250 تومان 680تومان نیز در مدت کوتاهی دست یافت ولی با آغاز بحران اقتصادی سهام این شرکت با افت قیمت زیادی مواجه شد و علی رغم بهبود وضعیت بورس در 18 ماه گذشته این سهم نتوانسته موقعیت خود را بهبود بخشد این اتفاق در حالی رخ می دهد که در همین مدت در مجموع،بورس دوران پر رونقی را پشت سر گذاشته است.

بعد از یک خلل و عدم فعالیت که در اواخر ماه جولای بواسطه تعطیلی بانکها و موسسات مالی تجاری پیش آمده بود مجددا" بازار های بین المللی رونق خوبی را به خود گرفته است و در تمامی ارقام و مشخصه های موجود روند رو به رشدی را شاخص می باشیم. شاخص BDI در نیمه ی ماه آگوست با رشد مواجه شد.

به گزارش بورس نیوز از سوی دیگر طی اخبار رسیده در هفته های اخیر روند سفارش ساخت کشتی نیز از وضعیت بهتری برخوردار شده است که نشان از بهبود افق پیش روی این نوع حمل و نقل و بطور کلی تجارت بین المللی است لذا می توان مسیر مطمئن تری را برای رشد شاخص BDI متصور بود.

همچنین حجم ترانزیت مسیر تجارت خاور دور به آمریکا از ماه می تا جولای سال 2010 به میزان7 در صد رشد داشته است و همین امر نیز موجب افزایش تقاضا در خصوص ساخت کشتی و افزایش ظرفیت شده است.و ظرفیت حمل و نقل کانتینری در حال نزدیک شدن به ظرفیت سال 2008 و قبل از وقوع بحران اقتصادی می باشد لذا از این حیث نیز احتمال افزایش شاخص BDI به واقعیت نزدیکتر است.

در مجموع پیش بینی می شود که میزان سفارش ساخت کشتیهای کانتینری در سال 2010 به بیش از 500000 teuبرسد که این میزان تقریبا به اندازه سال 2009 خواهد بود اما احتمال افزایش سفارش ساخت کشتی در سال 2010 همچنان وجود دارد.

به گزارش بورس نیوز همانطور که از اعداد ارقام ارائه شده توسط شبکه اطلاع رسانی مانا (شبکه رسمی اطلاع رسانی در خصوص کشتیرانی کشور) نمایان است پیش بینی ها حاکی از بهبود شرایط این بخش می باشد .

ایران نیز سهم قابل توجهی در حمل و نقل بین المللی ایفا می نماید و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی از جمله شرکت های بزرگ فعال در این بخش می باشد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی به لحاظ اینکه از سالهای گذشته بسیاری از شرایط خود را با شرایط بین المللی تطبیق داده است ،بطوریکه حتی سوخت خود را با قیمت آزاد تهیه می نماید از نوسانات اقتصاد بین المللی بسیار تأثیر می پذیرد و اگر به یاد داشته باشید پس از عرضه ی سهام این شرکت در بورس و همزمان با رونق بین المللی این سهم به یکباره از قیمت 250 تومان 680تومان نیز در مدت کوتاهی دست یافت ولی با آغاز بحران اقتصادی سهام این شرکت با افت قیمت زیادی مواجه شد و علی رغم بهبود وضعیت بورس در 18 ماه گذشته این سهم نتوانسته موقعیت خود را بهبود بخشد این اتفاق در حالی رخ می دهد که در همین مدت در مجموع،بورس دوران پر رونقی را پشت سر گذاشته است.

به عنوان مثل 6 ماه گذشته نیز بازدهی سهام کشتی رانی(18 _ ) در صد گزارش شده است. اما در پایان باید گفت از اوایل ماه جاری روند قیمت این سهم صعودی است و با توجه به صورتهای مالی شرکت در صورت همراهی اوضاع بین المللی همچنان که مشاهده می کنید کشتی رانی پس از طی یک دوره جذر بلند مدت با مد کوتاه مدت مواجه شده است .

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم شهریور 1389ساعت 18:48  توسط شهریار قیاسی |